Styl życia Zdrowie

Nowa Ty w 6 tygodni – od czego zacząć wiosenne zmiany na lepsze?

Marzec 6, 2017

Wiosna to zdecydowanie moja ulubiona pora roku. Zawsze z utęsknieniem wypatruję tych pierwszych cieplejszych dni, pełnych słońca i nowej nadziei. Promienie słońca działają na mnie jak zastrzyk energii! Od razu mam ochotę założyć sportowe buty, wybiec z domu i cieszyć się wiosenną atmosferą. Wiosna to też idealny czas na wprowadzenie w życie nowych zdrowych nawyków i właśnie ten temat chcę dziś poruszyć na blogu. Od czego zacząć wiosenne zmiany na lepsze? Jakie zdrowe wiosenne nawyki warto wprowadzić w życie? O tym wszystkim przeczytacie dziś na blogu.

Od czego zacząć wiosenne zmiany na lepsze?

Zimą czasem dopada nas lenistwo – jedyne na co mamy ochotę, to leżenie pod ciepłym kocem i picie gorącej herbaty. Na szczęście wraz z nadejściem cieplejszych i dłuższych dni łatwo zmienić taki stan rzeczy.

Wystarczy wprowadzić w życie proste zmiany, które sprawiają, że znowu poczujemy się wspaniale.

Pamiętajcie, że wcale nie chodzi o to, aby drastycznie zmieniać swoje przyzwyczajenia, przechodzić na restrykcyjne diety eliminacyjne czy próbować kuracji oczyszczających. Jak wiecie w dążeniu do zdrowia jestem zwolenniczką metody małych kroków. Uważam, że lepiej jest stopniowo modyfikować swoje nawyki, bo takie podejście jest po prostu skuteczne.

Poniżej moja lista zdrowych wiosennych nawyków, które warto wprowadzić w życie. Wprowadzenie w życie tych nawyków może okazać się szczególnie przydatne, gdy:

  • czujecie, że po zimowym okresie brakuje Wam witamin
  • chciecie wzmocnić odporność swojego organizmu, aby nie złapało Was przeziębienie
  • potrzebujecie codziennej dawki energii, aby mieć siłę do regularnych ćwiczeń
  • szukacie sposobu na natychmiastową poprawę nastroju

1. Pij dużo wody, najlepiej z imbirem!

Nasze ciało potrzebuje wody, aby poprawnie funkcjonować. Dobrze jest zaczynać dzień od nawadniania organizmu i wypijać kilka szklanek wody od razu po przebudzeniu. Jednym z moich ulubionych codziennych nawyków jest picie wody z cytryną. W ostatnim czasie bardzo polubiłam jednak inne połączenie – wodę ze świeżym imbirem. Obieram 2-3 centymetrowy kawałek imbiru, kroję na małe kawałki i zalewam wrzątkiem do połowy szklanki. Następnie dolewam trochę chłodnej wody niegazowanej, aby temperatura wody od razu nadawała się do picia. Taki imbirowy napój świetnie pobudza metabolizm i dodaje energii.

2. Codziennie rób coś, co Cię relaksuje

To może być zwykły spacer, aktywność na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, joga czy gotowanie. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że codziennie jesteśmy narażeni na stresujące sytuacje, więc musimy walczyć ze stresem i stosować różne techniki relaksacyjne.

3. Jedz superjedzenie

Warto wprowadzić superfoods do swojej wiosennej diety. Pod pojęciem „superfoods” niekoniecznie kryje się jedynie spirulina czy jagody goji. Korzystajmy zatem nie tylko z odżywczych i egzotycznych składników żywności, ale i z lokalnych dobrodziejstw natury. Polskie i wspaniale odżywcze produkty to na przykład pyłek pszczeli, siemię lniane, czosnek czy nasiona słonecznika. Jedne z moich ulubionych superfoods to także ziarna kakao, cynamon i kurkuma.

4. Wprowadź do diety dobre tłuszcze

Dobre tłuszcze to niezbędny element diety, bo dzięki nim nasze ciało może pozyskiwać witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E, K). Z tego powodu warto wprowadzić do diety dobre tłuszcze, takie jak na przykład migdały, orzechy włoskie, ziarna słonecznika, nasiona chia, awokado. Ja uwielbiam tłuszcze szczególnie pod postacią masła orzechowego i pasty z ziaren sezamu – tahini.

5. Jedź mnóstwo warzyw, najlepiej surowych!

Warzywa powinny stanowić największą część codziennych posiłków. Pamiętajcie, że warto codziennie jeść szczególnie zielone warzywa takie jak brokuły, groszek, szpinak, sałaty, rukolę. Warto dodawać warzywa do każdego posiłku również dlatego, że wtedy nasz talerz wygląda kolorowo i apetycznie. A im więcej kolorów w naszych posiłkach, tym więcej witamin, składników mineralnych i przeciwutleniaczy trafi do naszego organizmu. 

6. Próbuj nowych smaków

Świat jest pełny nowych wspaniałych produktów, których jeszcze nie znamy. Dlatego warto poznawać nowe smaki, próbować nowych połączeń i cieszyć się jedzeniem. Różnorodna dieta gwarantuje nam to, że dostarczymy organizmowi wszystkich niezbędnych mu składników odżywczych. Ja ostatnio przekonałam się o tym, że warto posypać zwykłą surówkę z kiszonej kapusty garścią grubo zmielonych orzeszków ziemnych. Poznałam też smak oliwy truflowej i muszę przyznać, że smakuje wspaniale.

7. Ogranicz lub wyeliminuj cukier z diety

W mojej kuchni od dawna nie ma białego cukru. Jeśli jednak mam ochotę na słodki smak, to do słodzenia używam miodu, syropu z agawy, syropu klonowego czy daktyli. Warto jednak wszystkich słodkich produktów używać z rozsądkiem i w bardzo małych ilościach. Uzależnienia od cukru naprawdę można się pozbyć wprowadzając w życie kilka prostych sposobów. Jeśli szukacie wskazówek dotyczących pozbycia się cukrowego nałogu, to bardzo polecam wpis Jak wyeliminować cukier z diety.

8. Zapewnij sobie codzienną dawkę ruchu

Aktywność fizyczna to prosty sposób na przyśpieszenie metabolizmu. Codzienne ćwiczenie przez choćby 30 minut pozwalają utrzymać nasz metabolizm na wysokich obrotach, a przy tym zapewnią dobry nastrój.

9. Wybieraj zdrowe desery

Pyszne i pełne składników desery przygotowuję w kilka chwil przy użyciu blendera NutriBullet. Poniżej trzy pomysły na zdrowe desery, które dobrze sprawdzą się wtedy, gdy mamy ochotę na słodycze.

Lody bananowe – wystarczy obrać 2 dojrzałe banany, pokroić na małe kawałki, przełożyć do woreczków i dobrze zamrozić (przez minimum 12 godzin). Ja zawsze mam w zamrażalce zamrożone banany, tak aby z łatwością przygotować lody bananowe, kiedy tylko najdzie mnie na nie ochota. Mrożone banany należy zblendować przez chwilę w mniejszym kielichu NutriBullet i przełożyć do miseczki. Przed zjedzeniem wkładam miseczkę jeszcze na kilka minut do zamrażalki, aby lody były mocno zmrożone.

Milk Shake – w mniejszym kielichu blendera zmiksuj niesłodzone mleko migdałowe lub mleko kokosowe, surowe kakao, 6-7 orzechów nerkowca, łyżkę ksylitolu i lód. Wybierz miksowanie pulsacyjne do uzyskania gładkiej konsystencji koktajlu.

Sorbet z malin – w blenderze umieść mrożone maliny, 2 łyżki syropu z agawy i 1/4 szklanki mleka kokosowego. Całość blenduj przez chwilę, aż do uzyskania gładkiej konsystencji.

10. Pij codziennie odżywcze koktajle!

Partnerem dzisiejszego wpisu jest Ekstraktor Składników Odżywczych NutriBullet Rx. Koktajle przygotowywane w blenderze NutriBullet to doskonały sposób na przemycenie do diety codziennej dawki witamin i składników odżywczych!

Razem z NutriBullet postanowiłam wziąć udział w 6-tygodniowym planie odżywczej transformacji. Jakie zmiany wprowadzę w tym czasie? Zamierzam codziennie wypijać zielone koktajle – NutriBlasty. Takie odżywcze koktajle możemy spożywać na dwa sposoby  – jako lekką przekąskę i w formie odżywczego śniadania.

NutriBlast – lekka przekąska

Jeśli macie ochotę na lekki koktajl wystarczy po prostu zblendować trochę wody, garść szpinaku, łyżkę siemienia lnianego i jeden mały owoc. Pamiętajcie, że poza wodą niegazowaną w roli płynu do koktajlu świetne sprawdzi się też woda kokosowa czy niesłodzone mleko migdałowe lub kokosowe.

NutriBlast – odżywcze śniadanie

NutriBlasty dobrze sprawdzą się też w roli śniadań. Warto tak komponować smoothie, aby były one maksymalnie odżywcze. Będę zatem dodawać do nich orzechy, płatki owsiane, masło orzechowe i zielone składniki, takie jak jarmuż czy szpinak. NutriBullet zapewnił mi też wspaniały dodatek do moich koktajli – NutriBlast SuperBoost. To mieszanka jagód Goji, kakao, korzenia macy i białka konopi, która ma wysoką zawartość witamin, antyoksydantów, błonnika i białka roślinnego.

Zielone koktajle codziennie – moja wskazówka

Aby codziennie pić zielone koktajle musimy mieć w domu dużo szpinaku, jarmużu, selera naciowego czy natki pietruszki. Jeśli martwicie się, że nie zdążycie wykorzystać całej paczki szpinaku zanim się zepsuje, dobrym pomysłem jest mrożenie świeżego szpinaku. Jak to zrobić? 3 szklanki szpinaku, jarmużu lub pietruszki zblendujcie z niewielką ilością wody (około pół szklanki). Następnie należy przelać całość do foremek na lód i zamrozić. Szpinak w takiej formie będzie tylko czekał na dodanie go do śniadaniowego koktajlu.

Coś co wyróżnia NutriBullet to z pewnością fakt, że jest to bardzo poręczny blender. Przyrządzenie koktajlu zajmuje w nim kilka chwil, a gotowy koktajl możemy zabrać ze sobą. To fajne rozwiązanie szczególnie dla osób, które pracują w biurze lub dużo podróżują. Wystarczy zrobić koktajl, przykręcić pokrywkę i odżywczy super posiłek jest gotowy do drogi!

Podsumowanie

Mam nadzieję, że zainspirowałam Was do wprowadzenia pozytywnych wiosennych zmian.  Jeśli chcecie razem ze mną wziąć udział w tej super akcji organizowanej przez NutriBullet, to czeka na Was kilka niespodzianek. Przy zakupie dowolnego blendera NutriBullet otrzymacie e-book z przepisami – 6-tygodniowy Plan Odżywczej Transformacji oraz miesięczny zestaw ziołowej Herbatki Welneo Go4Slim Detox wspomagającej oczyszczanie organizmu. Herbata to mieszanka ziół: skrzypu, łopianu, kolcoroślu i trawy cytrynowej.

Kolejna dobra wiadomość to kod zniżkowy dla wszystkich czytelników mojego bloga. Wpisując podczas zamówienia kod: agataberry50 otrzymacie 50 zł zniżki na wybrany przez Was NutriBullet.

Wszystkie dostępne modele NutriBullet znajdziecie na stronie NutriBullet.pl. Blendery są teraz w fajnych promocyjnych cenach, więc jeśli szukacie dobrego blendera, to warto się nimi zainteresować :-)

 

 

You Might Also Like

  • Też mam NutriBullet w domu od kilku miesięcy i jest super! Nie mogę się już doczekać wiosennych, świeżych warzyw i owoców – na razie polecam mrożone maliny ze szpinakiem i jabłkiem i bananem :)

    • Trzeba się ratować mrożonymi owocami, na szczęście już niedługo :-) Taki sprzęt motywuje do blendowania, to prawda :-) Ja staram się przemycać do swoich koktajli seler naciowy, szpinak, jarmuż i natkę pietruszki i uzupełniać to owocami, ale tak, aby owoców nie było więcej niż warzyw i zieleniny :-)

  • Daria

    Dobre nawyki do wprowadzenia na wiosnę:)

    • Najlepiej zacząć wiosną i wdrożyć je na stałe :-)

  • Bardzo wygodny ten blender. Ja mam taki standardowy kielichowy, uwielbiam zielone koktaje i tylko czekam na świeże warzywa i owoce :D

    • Ja też – już nie mogę doczekać się truskawek i malin! :-)

  • Małgosia

    mam swój Nutribiulet w kolorku złotym ;-), robię koktajle z banana, mleka, ziaren słonecznika lub płatków migdałowych a do tego miarka suplementów z Colway ;-), mam go od niedawna, zakup był przemyślany, najbardziej chodziło o kubki które mogę zabrać ze sobą ;-)

    • Te kubki są bardzo wygodne, bo zawsze to oszczędność naczyń do mycia :-)

      • Małgosia

        to prawda, w sumie tylko ta firma oferuje takie pojemniczki ;-)

  • Izka

    Ja też uwielbiam koktajle, eksperymentuje z nimi jak tylko mogę. I z tego co wiem to najlepsze są właśnie zielone, bo oczyszczają organizm. Na wiosnę mam kilka nowych postanowień, na pewno zrezygnuję ze słodyczy, chociaż może to być trudne. Do tego wykupiłam już karnet do klubu fitcurves, bo moja koleżnka schudła u nich 8 kg i ja też bym chciała chociaż tak 5 :) Zastanawiam się też czy zrezygnować z pieczywa i ziemniaków, bo z tego co się orienyuje trochę tucza..

    • Hej, świetne wiosenne plany – życzę powodzenia! :-) A odnośnie ziemniaków i pieczywa – to mit, że ziemianki tuczą – wystarczy jeść je w formie lekkiego puree (bez gęstych tuczących sosów) lub w formie pieczonej. Z pieczywem podobnie – jeśli jemy je w umiarkowanych ilościach i wybieramy pełnoziarnisty chleb, bo nie zaszkodzi :-)