Instagram

Styl życia

Mój sposób na spędzenie Dnia Kobiet

Marzec 8, 2018

Jestem zdania, że powinniśmy codziennie robić dla siebie coś dobrego, bo to niezwykle istotny element zdrowego stylu życia. To wcale nie muszą być wielkie rzeczy – wystarczy 15 minut medytacji, odżywczy koktajl, spacer w ładnym miejscu czy relaksująca kąpiel. Czasem jednak warto pójść o krok dalej i zadbać o swoje dobre samopoczucie w wyjątkowy sposób. Okazji nie trzeba długo szukać – to mogą być urodziny, imieniny czy inne święto, takiej jak np. Dzień Kobiet. W dzisiejszym wpisie pokażę Wam mój sposób na miłe spędzenie Dnia Kobiet, bo w tym roku moje świętowanie tego dnia było dosyć niecodzienne. Nie tylko dlatego, że postanowiłam spędzić to święto na wycieczce poza miastem, ale również z tego powodu, że zaczęłam świętować już 3 marca, a na wyjazd zabrałam moją przyszłą teściową :-)

Wiem, że w Dzień Kobiet chcemy być doceniane głównie przez naszych partnerów, mężów i ojców i mile widziane są w tym dniu  kwiaty, czekoladki czy inne drobne prezenty właśnie od płci przeciwnej. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby z okazji tego dnia zrobić także dodatkowy prezent samej sobie, prawda? Ja w ramach tegorocznego Dnia Kobiet wybrałam się z moją przyszłą teściową na Mazury z kultowym Fiatem 500. Taki babski weekend był świetną okazją do tego, aby oderwać się od codzienności, nabrać dystansu i po prostu odpocząć. Myślę, że spędzenie Dnia Kobiet jedynie w damskim towarzystwie jest wspaniałym pomysłem, bez względu na to, czy decydujemy się na taki babski weekend w hotelu czy w domowym zaciszu. Podczas naszego weekendu postanowiłam zrealizować kilka ciekawych aktywności i poniżej opiszę Wam niektóre z nich. Główne założenie wyjazdu było proste: Dużo przyjemności!

Dzień Kobiet w babskim gronie – moje pomysły na aktywności

Wspólna podróż na Mazury

Mieszkam w Warszawie, więc wybierając miejsce na weekendowy pobyt na jedną noc postanowiłam postawić na Mazury. Dojazd z Warszawy jest tam stosunkowo krótki i przyjemny. Znalazłam hotel oddalony od stolicy o około 200 km – dojechałyśmy tam w niecałe trzy godziny. Partnerem dzisiejszego wpisu jest Fiat 500 i to właśnie tym autem miałyśmy przyjemność podróżować. Byłam bardzo ciekawa, jak prowadzi się to auto, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że na no dzień podróżuję głównie rowerem, taksówkami, metrem i pociągami.

Auto bez problemu pomieściło nasze dwie małe walizki i po spakowaniu ich do bagażnika wyruszyłyśmy w drogę. Mimo tego, że pięćsetka jest dosyć kompaktowym autem, to podróżowanie nim jest bardzo wygodne. Z całą pewnością jest to idealny samochód miejski, bo jego małe gabaryty sprawiają, że można nim zaparkować nawet na bardzo wąskim miejscu parkingowym. Auto dobrze sprawdziło się też w dłuższej trasie – podróżowanie nim na Mazury było dla dwóch osób niezwykle przyjemne. Więcej na temat różnych modeli Fiata 500 przeczytacie tutaj.

Pyszne jedzenie w hotelowej restauracji

Przed wybraniem naszego miejsca pobytu na Mazurach sprawdziłam dokładnie recenzje związane z samym hotelem, a w szczególności z jedzeniem – zależało mi na tym, aby dania, które zamówimy były dobrej jakości. Opinie o restauracji hotelowej były pozytywne i okazało się, że nie bez przyczyny. Większość dań, jakie zamówiłyśmy, była bardzo smaczna. Na pierwsze danie wybrałam krem z buraków, który okazał się przepyszny. Choć rzadko jem ryby, to na drugie danie postanowiłam postawić na polędwicę z dorsza, bo serwowane w restauracji ryby były świeże, a nie mrożone. Ten wybór również okazał się świetny – dorsz podany na soczewicy bardzo mi smakował. Przy okazji takiego wyjazdu nie mogłam odmówić sobie też deseru – wybrałam espresso i sernik i nie żałowałam ani jednego kęsa tego ciasta. Nie miałam w związku z tym deserem żadnym wyrzutów sumienia, bo na co dzień w ogóle nie jem takich słodkości.

Długi spacer na łonie natury

Po takim obfitym obiedzie nie mogłyśmy nie skorzystać ze spaceru w przepięknych okolicznościach przyrody. Taki spacer był jednym z ważnych punktów naszej wycieczki na Mazury. Mimo mrozu (było około 11 stopni na minusie) wybrałyśmy się na spacer w okolicy pobliskiego jeziora. Woda w jeziorze była zamarznięta, co sprawiło, że cały krajobraz wyglądał wspaniale. Zdążyłyśmy nawet uchwyć na zdjęciach przepiękny zachód słońca.

Aktywności w hotelu – basen i jacuzzi

Kiedy już spaliłyśmy trochę kalorii na spacerze, to wskoczyłyśmy w stroje kąpielowe i udałyśmy się do części rekreacyjnej, żeby popływać. Wspaniale było móc zrelaksować się w ten sposób i wygrzać ciało w hotelowym jacuzzi.

Relaksujący masaż

Kolejną atrakcją, jaką przygotował dla nas Fiat 500, był voucher do spa. Wybór zabiegów był dosyć spory, ale ostatecznie skorzystałyśmy z łagodnego, relaksującego masażu. Uwielbiam masaże, więc byłam zachwycona zabiegiem, który trwał 60 minut. Relaksująca muzyka, piękny zapach masła shea, który był wykorzystany do masażu – to wszystko pomogło mi się wspaniale rozluźnić i zapomnieć o całym świecie.

Podsumowanie

Mimo, że mam prawko od ponad czternastu lat, to na co dzień nie jestem kierowcą i ten wyjazd przypomniał mi, jak przyjemne i satysfakcjonujące może być prowadzenie auta. Współpraca z Fiatem 500 idealnie wpasowała się w moje plany związane z powrotem do prowadzenia samochodu, bo odkładałam tę decyzję na wieczne „kiedyś”. Na wyjeździe zapadły też pewne kluczowe decyzje i w końcu stwierdziłam, że pora na własne auto! Na pewno w wyborze odpowiedniego samochodu pomoże mi mój tata, bo z racji tego, że nigdy nie kupowałam auta, to nie mam w tym doświadczenia.

Taka wspólna podróż okazała się też świetną okazją do bliższego poznania się i zacieśnienia relacji z rodziną. Oczywiście miałam już okazję poznać moją przyszłą teściową przy okazji spotkań rodzinnych, ale jednak taki wyjazd tworzy zupełnie inny, bardziej intymny klimat. Wspólne rozmowy, wymiana doświadczeń i planowanie przyszłości, to zdecydowanie jedna z największych zalet takiego wyjazdu. Podróż zdecydowania sprzyja temu, aby nabrać dystansu do pewnych spraw, przemyśleć niektóre tematy i odpocząć od codziennych problemów. Zdecydowanie polecam taki sposób na świętowanie Dnia Kobiet.

Konkurs!

Z okazji Dnia Kobiet na Fanpagu Fiata na Facebooku znajdziecie konkurs „Kobieta Sukcesu”. Zachęcam Was gorąco do udziału w tym konkursie, bo nagrody są super – Fiat 500 na weekend i voucher do SPA. Szczegóły związane z konkursem znajdziecie tutaj.