Instagram

Follow Me!

Styl życia Zdrowie

20 rzeczy, które możesz zrobić dla swojego zdrowia nie wychodząc z domu

Marzec 1, 2017

Zdrowy styl życia to proces, który trzeba realizować każdego dnia. Na nic zdadzą się ćwiczenia trzy razy w tygodniu, jeśli w naszej diecie jest mnóstwo niezdrowej, przetworzonej żywności. Możemy też na co dzień odżywiać się prawidłowo, ale jeśli całe dnie wypełnia nam stresująca praca, to nie będziemy zdrowi. Na blogu często pokazuję Wam, że zdrowe rozwiązania warto wprowadzać powoli, stosując metodę małych kroków. W dzisiejszym wpisie przedstawiam 20 rzeczy, które możecie zrobić dla swojego zdrowia nie wychodząc z domu. Jeśli jesteście ciekawi, jakie małe kroki przybliżą Was do zdrowszego stylu życia, to zapraszam na nowy wpis.

Co można zrobić do swojego zdrowia nie wychodząc z domu?

1. Umów się na wizytę do lekarza, aby wykonać badania kontrolne

Regularne wykonywanie badań to niezwykle ważny element zdrowego stylu życia. Warto robić badania krwi, aby mieć pewność, że nasza dieta jest prawidłowa i nie brakuje w niej witamin i składników mineralnych. Proste badanie krwi wyklucza wiele chorób i daje nam informację o stanie naszego zdrowia. Ja kontrolne badanie krwi wykonuję średnio raz na pół roku. Inne ważne badania profilaktyczne, to w przypadku kobiet m.in. usg piersi i cytologia.

2. Pobierz na telefon aplikację, która ułatwi Ci zdrowe zakupy

Bardzo lubię aplikację Wiesz co jesz, bo dzięki niej podczas zakupów szybko mogę sprawdzić, czy dany składnik jest szkodliwy, czy nie. W aplikacji Wiesz co jesz wszystkie składniki występujące w żywności podzielono na kategorie, takie jak: aromaty, barwniki, konserwanty, gazy, emulgatory i inne. O tej aplikacji i innych przydatnych aplikacjach pisałam więcej tutaj.

3. Zrób sobie dzbanek zielonej herbaty

Codziennie pamiętam o tym, aby nawadniać swój organizm i pić dużo wody. Jednak poza wodą niegazowaną często sięgam też po różnego rodzaju zioła i herbaty. Ostatnio wprowadziłam w życie świetny sposób na picie dużej ilości zielonej herbaty – nie robię sobie tej herbaty w kubku, tylko od razu przygotowuję cały dzbanek. Ważne, aby zielona herbata nie miała w sobie sztucznych aromatów i innych zbędnych składników. Ja piję zieloną herbatę w liściach, bo ma ona dużo lepszy smak, niż herbata ekspresowa. Dobrą zieloną herbatę możecie kupić np. tutaj.

4. Przytul się do bliskiej osoby lub do swojego zwierzaka

Zdrowy styl życia, to eliminowanie czynników stresujących i wprowadzanie w życie prostych rozwiązań, które pozwalają na odstresowanie. Przytulanie bliskiej osoby z całą pewnością należy do najłatwiejszych sposobów na pozbycie się złego nastroju – sprawdzone :-) Ja uwielbiam też głaskać mojego psa – to idealny sposób na szybki relaks i poprawę humoru. Jeśli bliska Wam osoba mieszka daleko, to dobrym sposobem na odstresowanie będzie rozmowa przez telefon. Przytulajmy się długo i często!

5. Zrób serię głębokich oddechów

Spokojne i głębokie oddychanie sprawi, że dostarczymy naszemu organizmowi niezbędny do jego funkcjonowania tlen. Seria głębokich oddechów naprawdę przynosi ukojenie i sprawia, że mamy od razu więcej energii.

6. Posłuchaj ulubionej muzyki

Muzyka idealnie poprawia humor i pozwala zapomnieć o wszystkich zmartwieniach. Warto włączyć swój ulubiony kawałek tak głośno, że usłyszą go sąsiedzi i na chwilę zapomnieć o całym świecie. Jeśli jesteście rodzicami i Wasze maleństwo właśnie zasnęło, to oczywiście lepiej założyć słuchawki :-) Ja ostatnio zapętlam Katy Perry – Chained To The Rhythm. Świetnie na poprawę nastroju wpływa nie tylko sam utwór Katy, ale i towarzyszący mu teledysk, który ma już 40 milionów odsłon.

7. Zrób zdrowe zakupy przez internet

Aby zrobić zdrowe zapasy, wcale nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy, że siądziecie przed swoim laptopem i zrobicie zdrowe zakupy przez internet. O produktach, które warto mieć w domu szczegółowo pisałam we wpisie Zdrowa lista zakupów. Jeśli szukacie ciekawych zniżek i promocji na zakupy w delikatesach internetowych, to koniecznie zajrzyjcie tutaj.

8. Zacznij obserwować inspirujące profile na Instagramie

Jeśli często brakuje Wam pomysłu na odżywczy posiłek, to z całą pewnością powinniście zacząć obserwować inspirujące profile na Instagramie. Listę takich profili znajdziecie tutaj. Ja bardzo często natrafiam tam na ciekawy przepis, który później wprowadzam w życie.

9. Ugotuj coś zdrowego i pysznego

Nic tak dobrze nie wpływa na nasze dobre samopoczucie, jak pyszne jedzenie. Gotowanie w domu ma tę przewagę nad zamówieniem posiłku w restauracji, że dokładnie wiemy, co jest na naszym talerzu. Ja uwielbiam domowe jedzenie nie tylko dlatego, że moje posiłki są zdrowe. Samo gotowanie może być przyjemne i relaksujące.

10. Znajdź czas na przyjemności

Nawet w dni, kiedy jestem bardzo zajęta pracą, staram się znaleźć balans pomiędzy obowiązkami zawodowymi i odpoczynkiem. Mam świadomość tego, że po 10 godzinach pracy lepiej zrobić sobie przerwę na relaks i małe przyjemności, niż pracować mimo zmęczenia. Pracowanie wtedy, gdy jesteśmy zmęczeni jest mało produktywne.

11. Odłącz się od social mediów

Wyłączenie telefonu to czasem najlepsza rzecz, jaką możemy zrobić. Ja od czasu do czasu włączam w swoim telefonie tryb off line, dzięki czemu zamieniam mój smatfon w urządzenie służące mi wyłącznie do rozmów telefonicznych i smsów. Zauważyłam, że kiedy jestem off line, to czytanie książki czy obowiązki domowe idą mi od razu sprawniej.

12. Zjedz zdrową przekąskę

Zjedzenie garści orzechów czy soczystego jabłka to mały krok na przód, który przybliża nas do zdrowia. Z kolei chipsy i ciasteczka zdecydowanie oddalają nas od tego celu.

13. Zrób serię swoich ulubionych ćwiczeń

Uwielbiam ćwiczenia w domu! Podoba mi się to, że nie muszę tracić czasu na dojazd na zajęcia – po prostu rozkładam matę, ubieram sportowe legginsy i jestem gotowa do ćwiczeń. Mój ulubiony, (i póki co jedyny) rodzaj aktywności na macie w domu, to joga. Warto znaleźć takie ćwiczenia, które najbardziej Wam odpowiadają – może to być joga, ale świetny jest także pilates czy intensywne ćwiczenia z trenerką z YouTube’a.

14. Kup dobre książki kucharskie

Uzupełnienie kulinarnej biblioteczki to również zadanie, które bez problemu można wykonać bez wychodzenia z domu. Choć często szukam kulinarnych inspiracji na blogach i stronach poświęconych zdrowiu, to lubię też czasem sięgnąć po ciekawą książkę, aby wyszukać w niej przepis na zdrowe danie. Księgarnie internetowe oferują często duże zniżki na swoje książki – warto polować na okazje. Ciekawe promocje na książki znajdziecie w jednym miejscu – tutaj.

15. Poszukaj sprzętu, który ułatwi Ci zdrowe gotowanie

Czasem nasz zapał do zdrowego gotowania kończy się wtedy, gdy zobaczymy, że brakuje nam foremki niezbędnej do zrealizowania przepisu. Kuchenne gadżety to ważny aspekt ułatwiający zdrowe gotowanie. Jeśli szukacie dobrej wyciskarki do owoców lub nowej foremki do ciasta, to warto przed zakupem porównać ceny i wybrać produkt z jak najlepszym stosunkiem jakości do ceny. Aktualne promocje na sprzęt znajdziecie tutaj.

16. Obejrzyj komedię

Śmiech to zdrowie, dlatego warto często się uśmiechać. Dobrym sposobem na świetny nastrój w domu jest obejrzenie komedii. Warto też pamiętać o tym, że śmiejąc się dotleniamy nasz organizm, łatwiej radzimy sobie z trudnościami życiowymi i nabieramy dystansu do siebie i świata. Jeden z moich ulubionych filmów komediowych to Annie Hall Woodego Allena.

17. Zrób listę rzeczy, które w sobie lubisz

Czasem jesteśmy dla siebie zbyt krytyczni i skupiamy się jedynie na swoich porażkach. Od czasu do czasu warto przypomnieć sobie za co się lubimy – wzmocni to naszą pewność siebie i doda skrzydeł.

18. Urządź sobie w łazience domowe spa

Domowe spa to mój sprawdzony sposób na relaks i odpoczynek po ciężkim dniu. Wieczorem robię staranny demakijaż, na oczyszczoną twarz nakładam odżywczą maseczkę i biorę gorący prysznic. Dążenie do zdrowo wyglądającej i pięknej skóry to jeden z ważnych elementów mojego zdrowego stylu życia.

19. Spróbuj medytacji

Nawet jeśli uważacie, że medytacja to zajęcie nie dla Was, to warto zweryfikować swoje przekonania i spróbować tego sposobu na relaks. O tym, jak wygląda moje podejście do medytacji pisałam więcej tutaj.

20. Połóż się wcześniej spać

Głęboki i odpowiednio długi sen, to postawa zdrowego stylu życia. Naukowcy przestrzegają jednak, że jeśli pójdziemy spać źli, zmartwieni lub obrażeni, nasze negatywne wspomnienia dotyczące powodu złego nastroju zostaną w mózgu utrwalone (*źródło). Powinniśmy pamiętać o tym, aby nie chodzić spać zbyt późno. Równie ważne jest też to, aby wyciszyć swoje emocje przed snem i zasypiać w dobrym nastroju.

 

Podsumowanie

Na swój organizm warto patrzeć kompleksowo – nasze dobre samopoczucie jest tak samo ważne jak to, czy nasze ciało jest odpowiednio odżywione. Mam nadzieję za zainspirowałam Was do zrobienia kilku małych kroków w stronę zdrowszego życia!

I jeszcze ważna informacja na koniec – partnerem dzisiejszego wpisu jest serwis AleRabat.com. Jeśli lubicie mądrze wydawać pieniądze i szukacie ciekawych promocji i wyprzedaży, to koniecznie zaglądajcie na ich stronę. Na AleRabat wszystkie promocje są w jednym miejscu, a dzięki temu, że rabaty podzielono na kategorie, to możecie łatwo je znaleźć. Przed zrobieniem zakupów spożywczych warto zajrzeć na dział Delikatesy – znajdziecie tam aktualne rabaty do sklepów spożywczych takich jak np. frisco.pl, bdsklep.pl, coffeedesk.pl. Polecam Wam też szczególnie sprawdzenie promocji z kategorii Zdrowie i uroda. Jeśli szukacie markowych perfum w dobrych cenach, to z pewnością zainteresuje Was też ten rabat do sklepu iPerfumy.pl.